Wykorzystanie tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym.
Prezi – mapa myśli jako prezentacja.
Tworzenie ćwiczeń interaktywnych w oparciu o platformy online.
Asertywny nauczyciel.
Komunikacja… w zespole klasowym.
Budowanie autorytetu nauczyciela poprzez świadome kreowanie własnego wizerunku.
Tworzenie wizerunku szkoły i placówki oświatowej.
Każdy uczeń to geniusz – mnemotechniki.
Wychowanie do wartości.
Metoda WebQuest na lekcji.
Tutoring jako metoda budowania samoświadomości ucznia.
Wypalenie zawodowe nauczycieli – rola relacji w edukacji.
Jak wykorzystać tablicę interaktywną w szkole.
Kreatywny nauczyciel.
Komunikacja interpersonalna w szkole.
Motywowanie uczniów do nauki.
Mediacje z rodzicami i między nauczycielami.
Początek edukacji szkolnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potrzeby, możliwości, strategie wsparcia.
Nauczyciel jako przywódca.
Funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej – problem akceptacji i odrzucenia. Indywidualizacja procesu edukacyjnego do potrzeb każdego dziecka.
Tworzenie prezentacji PREZI, wykorzystanie multimediów w szkole.
Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkoli.
Mutyzm – podstawowe zagadnienia. Jak pracować z uczniem z mutyzmem wybiórczym?
Tworzenie map myśli.
Praca z uczniem niedostosowanym społecznie (zagrożonym niedostosowaniem społecznym) rozwiązania wychowawcze i instytucjonalne. Metody motywowania podopiecznych do współpracy.
Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne.
Metoda Montessori.
Szkoła wobec wymagań Państwa – ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna.
Etyka zawodu nauczyciela.
Odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna nauczycieli.
Relacja nauczyciel – uczeń, a sukces dydaktyczny.
Komunikacja w gronie pedagogicznym i budowanie pozytywnej atmosfery.
Nowe narkotyki – zachowania ryzykowne. Autorski program profilaktyczny godność człowieka.
Podstawy akustyki i nagłośnienie skuteczne.
Kurs pierwszej pomocy.
Dziecko w szkole.
Usprawnienie pracy nauczyciela.
Podstawy neurodydaktyki w nauczaniu.
Sytuacje trudne w kontakcie z rodzicami.
Rola nauczyciela w skutecznym promowaniu szkoły w środowisku lokalnym.
Jak przygotować się do pracy w szkole podstawowej w obliczu zmian programowych? – reforma edukacji.
Ocenianie kształtujące.
Szkoła dobrze wychowana. Jak to osiągnąć.
Planowanie pracy pedagogicznej w kontekście wymagań wynikających z realizacji podstaw programowej kształcenia ogólnego. Formułowanie wymagań edukacyjnych do podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Wyjątkowe dziecko w typowej szkole. Biologiczne podłoże wyjątkowości.
Podstawa programowa w kontekście zalecanych warunków i sposobów jej realizacji ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
Rozwijanie procesów myślowych ucznia w toku lekcji.
Aktywny przedszkolak – psychomotoryczne gry i zabawy wspierające rozwój dzieckaw wieku przedszkolnym – wzmacniające poczucie własnej wartości.
Zmiany w ustawie Karty Nauczyciela w zakresie oceny pracy i awansu zawodowego.
Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkola.
Ewaluacja wewnętrzna w świetle nowych wymagań państwa wobec szkoły.
Jak pomóc uczniowi z zaburzeniami emocji? Odwrócona klasa (strategia kształcenia wyprzedzającego).
Dokumentacja szkoły oraz dokumentowanie pracy nauczyciela w świetle zmian wynikających z reformy edukacji.
Neurodydaktyka w szkole.
Architektura kompetencji szkolnych w świetle badań nad mózgiem.
Radzenie sobie z emocjami od lęku przez złość i agresję.
Relacje rodzica z nauczycielami.
Potrzeby i możliwości oraz praca z dzieckiem z autyzmem.
Jak kształtować umiejętności kluczowe i podstawy uczniów przy wykorzystaniu pracy zespołowej nauczycieli.