bip logo facebook logo

Szkolenia Rad Pedagogicznych

Formularz zgłoszeniowy dla PSP w Lipnicy Murowanej:

 

    Zapisy na szkolenie: Poradnictwo zawodowe na lekcjach w szkole.



     

     

     

     

     

    OFERTA SKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

     

    1. Organizacja pracy placówki oświatowej.

     

    • Prawo w placówce.
      • Zmiany w ustawie karta nauczyciela w zakresie oceny pracy nauczyciela i awansu zawodowego.
      • Nowy statut szkoły zgodny z wymogami ustawy Prawo Oświatowe.
      • Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkola, szkoły.
      • Ewaluacja wewnętrzna w świetle nowych wymagań państwa wobec przedszkola, szkoły.
      • Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami Prawa Oświatowego.
      • Dokumentacja przedszkola, szkoły oraz dokumentowanie pracy nauczyciela w świetle zmian wynikających z reformy edukacji.
      • Metody i narzędzia kreowania wizerunku szkoły i placówki.

     

    • Podnoszenie jakości pracy placówki.
      • Efektywne spotkania rad pedagogicznych oraz zespołów nauczycielskich.
      • Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych.

     

    • Bezpieczeństwo w placówce, organizacja wycieczek.
      • Podstawy pierwszej pomocy przedmedycznej dla nauczycieli.
      • Odpowiedzialność prawna nauczycieli.
      • Odpowiedzialność prawna ucznia i rodzica.
      • Bezpieczeństwo w szkole i jego uwarunkowania.
      • Rozpoznawanie zagrożenia i postępowania w przypadku zaistniałej sytuacji kryzysowej.

     

    1. Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela.

     

    • Asertywny nauczyciel.
    • Autoprezentacja nauczyciela. Jak dobrze być postrzeganym i dobrze postrzegać?
    • Kreatywny nauczyciel.
    • Komunikacja interpersonalna w szkole.
    • Nauczyciel jako przywódca.
    • Usprawnienie pracy nauczyciela.
    • Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne.
    • Wypalenie zawodowe nauczycieli.
    • Sztuka prezentacji. Podstawy emisji głosu.
    • Wizerunek nauczyciela jako czynnik motywujący dla ucznia.

     

    1. Rozwój doradztwa zawodowego.

     

    • Orientacja zawodowa i doradztwo zawodowe w szkole.
    • Poradnictwo zawodowe na godzinach wychowawczych.

     

    1. Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego. Rozwijanie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych.

     

    • Bezpieczeństwo w Internecie.
    • Wykorzystanie tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym.
    • Prezi – mapa myśli jako prezentacja.
    • Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych w oparciu
      o platformy online (na tablicę, tablet, laptop).
    • Metoda projektowa WebQuest na lekcji. Aktywizacja uczniów
      za pomocą nowoczesnych technologii.
    • Do czego zgodnie z prawem wykorzystywać bezpłatne zasoby internetu w edukacji?
    • Tworzenie ankiet, quizów przy pomocy Platformy Kahoot.
    • Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne.
    • Jak zacząć programować w Schratchu?
    • Wykorzystanie platformy e-learningowej Moodle w dydaktyce przedmiotowej.
    • Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w pracy nauczyciela.

     

     

     

    SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI

     

    1. Realizowanie i wdrażanie podstawy programowej w praktyce.

     

    • Narzędzia pracy nauczyciela przedszkolnego z językiem angielskim.
      • Czytanie i opowiadanie jako skuteczne narzędzie nauczania języka angielskiego.
      • English is easy! Propozycje zabaw językowych dla najmłodszych.

     

    • Rozwój społeczny i emocjonalny.
      • Alternatywne metody edukacyjne wspierające rozwój emocjonalny dzieci. Trening kontroli złości.
      • Sposoby na dziecięce konflikty. Jak reagować, gdy pojawia się konflikt?
      • Zabawy wyciszające dla przedszkolaków.
      • Plan daltoński. Metoda edukacyjna dla przedszkolaków.

     

    • Wspomaganie rozwoju mowy.
      • Daję słowo. Zabawy słowami dla przedszkolaków.
      • Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.

     

    • Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie postawy twórczej.
      • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Zabawy i ćwiczenia.
      • Aktywny przedszkolak. Psychomotoryczne gry i zabawy wspierające rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wzmacniające poczucie własnej wartości.
      • Współpraca w grupie. Zabawy animacyjne z chustą Klanza.
      • Rytmika w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
      • Ruch, muzyka, taniec na lekcjach muzyki.

     

    1. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

     

    • Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową
      i deficytem uwagi?
    • Uczniowie z zespołem Aspergera.
    • Oblicza depresji dziecięcej i młodzieżowej. Zaburzenia odżywiania, zachowania agresywne. Przyczyny, diagnoza, procedury postępowania.
    • Dzieci ze spektrum mutyzmu wybiórczego.
    • Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Jak pracować ze skrajnymi i trudnymi emocjami u dzieci?
    • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń ze spektrum autyzmu.
    • Rozpoznanie i sposoby pracy z uczniem wykazującym symptomy ADHD.

     

    1. Współpraca z rodzicami.

     

    • Trudny i roszczeniowy rodzic w przedszkolu, szkole.
    • Współpraca z rodzicami. Jak ukierunkować wspólną aktywność
      na rozwój dziecka, klasy i szkoły?

     

    SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH  DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ

     

    1. Narzędzia i sposoby pracy nauczyciela.

     

    • Adaptacja programu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej.
    • Planowanie pracy w oparciu o nową podstawę programową.
    • Praktyczne wskazówki na lekcje wychowawcze.
    • Motywowanie uczniów do nauki. Jak pracować z uczniem z osłabioną motywacją?
    • Wprowadzenie do neurodydaktyki. Rola mózgu w uczeniu się.
    • Kompetentny nauczyciel. Kompetentny uczeń.
    • Indywidualizacja w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
    • Inteligencja emocjonalna i jej rola w pracy nauczyciela.
    • Mniejszy stres i lepsza pamięć. Szkolenie warsztatowe z technik pamięciowych połączone z ćwiczeniami szybkiego czytania i profilaktyką zapobiegania stresu.
    • Ocenianie kształtujące.
    • Mnemotechniki i techniki pamięci w pracy z uczniami.
    • Ocenianie z którym zawsze jest kłopot czyli ocenianie zachowania uczniów.
    • Pisz poprawnie. Ortografia i gramatyka w szkole podstawowej.
    • Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów.

     

     

    1. Myślenie i działania twórcze. Rozwijanie kreatywności.

     

    • Jak rozwijać i wspierać potencjał ucznia w szkole.
    • Trening twórczego myślenia dla nauczycieli.
    • Kreatywność indywidualna i zespołowa.
    • Kreatywne rozwiązywanie problemów.

     

    1. Profilaktyka uzależnień w szkołach.

     

    • Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów.
    • System reagowania na przemoc w szkole.
    • Internet – dobro czy zło dla uczniów?
    • Psychospołeczny aspekt uzależnień.
    • Wczesne rozpoznawanie i interwencja wobec osób eksperymentujących i uzależnionych od środków psychoaktywnych
    • Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.

     

    11.  Wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów jako cel pracy wychowawczej nauczycieli.

     

    • Dyscyplinowanie zespołów klasowych i respektowanie norm społecznych.
    • Wychowawcza funkcja szkoły.
    • Rola szkoły w kształtowaniu postaw obywatelskich.
    • Jak planować i realizować szkolne programy aby wychowywać uczniów?
    • Wychowanie bez porażek. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?
    • Budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka.
    • Zgrana klasa. Jak budować relacje między uczniami?
    • Przyczyny kryzysu wartości u współczesnej młodzieży.
    • Wychowanie do odpowiedzialności. Jak rozwiązywać trudne sytuacje wychowawcze?

    1. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

     

    • Praca z rodziną dysfunkcyjną.
    • Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole. Procedury postępowania
      z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
    • Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Sposoby wspierania.
    • Dysleksja rozwojowa. Neurobiologiczne podstawy wsparcia dziecka dyslektycznego. Strategie szkolne.
    • Dyskalkulia – przyczyny, rozpoznawanie, pomoc.
    • Uczeń nieśmiały, zahamowany. Podstawy pracy wychowawczej
      i terapeutycznej.
    • Uczeń zdolny w szkole. Diagnoza i wsparcie.

     

    1. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.

     

    • Organizacja pracy kształtująca rozwój ucznia niepełnosprawnego.
    • Konstruowanie programów i indywidualnych lekcji dla ucznia
      z upośledzeniem.
    • Metody pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
      w stopniu lekkim.
    • Nowoczesne podejście w terapii dzieci z zespołem Downa.

     

    SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

     

    1. Rozwój kształcenia zawodowego. Oferta programowa w kształceniu zawodowym.

     

    • Planowanie pracy dydaktycznej szkoły z uwzględnieniem aktualnej klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
    • Ramowe programy oraz podstawy programowe kształcenia zawodowego.
    • Praktyczne metody aktywizujące na lekcjach przedmiotów zawodowych.
    • Wdrażanie reformy kształcenia zawodowego.
    • Wybrane zagadnienia prawa i BHP w szkole zawodowej.
    Rozmiar czcionki
    Włącz kontrast
    X