NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE - JAK ŁĄCZYĆ WIEDZĘ HUMANISTYCZNĄ Z PRAKTYCZNYMI UMIEJĘTNOŚCIAMI ZAWODOWYMI - SZKOLENIE STACJONARNE
Szczegóły wydarzenia
DATA: 13.03.2025 GODZINA : 17.00-18.30 CZAS TRWANIA : 2 GODZINY DYDAKTYCZNE ADRESACI SZKOLENIA : NAUCZYCIELE JĘZYKA POLSKIEGO, HISTORII ORAZ INNYCH PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH W SZKOŁACH TECHNICZNYCH I BRANŻOWYCH, KTÓRZY CHCĄ: SKUTECZNIEJ ANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W NAUKĘ
Szczegóły wydarzenia
DATA: 13.03.2025
GODZINA : 17.00-18.30
CZAS TRWANIA : 2 GODZINY DYDAKTYCZNE
ADRESACI SZKOLENIA : NAUCZYCIELE JĘZYKA POLSKIEGO, HISTORII ORAZ INNYCH PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH W SZKOŁACH TECHNICZNYCH I BRANŻOWYCH, KTÓRZY CHCĄ:
- SKUTECZNIEJ ANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W NAUKĘ PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH
- DOSTOSOWAĆ METODY NAUCZANIA DO SPECYFIKI UCZNIÓW SZKÓŁ TECHNICNYCH
- WZBOGACIĆ SWÓJ WARSZTAT PRACY O NOWOCZESNE I KREATYWNE TECHNIKI DYDAKTYCZNE
- POMÓC UCZNIOM DOSTRZEC PRAKTYCZNE KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ROZWIJANIA KOMPETENCJI HUMANISTYCZNYCH W ŻYCIU CODZIENNYM I ZAWODOWYM
OSOBY PROWADZĄCE: Katarzyna Janiczek – doradca metodyczny z historii,
Katarzyna Ćwiąkała – doradca metodyczny z obszaru kształcenia zawodowego
Prelegentka: Aleksandra Giza
CENA : Bezpłatnie
TEMATYKA:
1.Rozpoznanie barier w nauczaniu przedmiotów humanistycznych.
Analiza trudności i blokad uczniów szkół technicznych w nauce języka polskiego, historii i innych nauk humanistycznych.
2.Indywidualizacja podejścia dydaktycznego.
Identyfikacja naturalnych predyspozycji uczniów w kontekście profilu klasy oraz dostosowanie metod i technik nauczania do ich potrzeb i możliwości.
3.Kreatywne podejście do pracy z lekturą.
Wykorzystanie nowoczesnych metod, takich jak drama, debaty, przekład intersemiotyczny czy tworzenie plakatów, w celu zwiększenia zaangażowania uczniów w pracę z tekstami literackimi.
4.Motywowanie uczniów do nauki przedmiotów humanistycznych.
Przełamywanie podejścia „uczymy się tylko dla matury” poprzez pokazanie długoterminowych korzyści płynących z rozwijania językowej elastyczności, umiejętności komunikacyjnych i erudycji.
5.Wykorzystanie uzdolnień kierunkowych uczniów na lekcjach historii.
Interdyscyplinarne i projektowe metody nauczania historii uczniów o zainteresowaniach
matematycznych i technicznych/zawodowych.
6.Ewaluacja przez zaangażowanie
Ocena postępów uczniów za pomocą projektów wymagających ich aktywnego udziału i kreatywności.
Więcej
Czas
13 marzec 2025 17:00 - 18:30(GMT-11:00)