bip logo facebook logo

NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE - JAK ŁĄCZYĆ WIEDZĘ HUMANISTYCZNĄ Z PRAKTYCZNYMI UMIEJĘTNOŚCIAMI ZAWODOWYMI - SZKOLENIE STACJONARNE

13mar17:0018:30NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE - JAK ŁĄCZYĆ WIEDZĘ HUMANISTYCZNĄ Z PRAKTYCZNYMI UMIEJĘTNOŚCIAMI ZAWODOWYMI - SZKOLENIE STACJONARNE

Szczegóły wydarzenia

DATA: 13.03.2025

GODZINA : 17.00-18.30

CZAS TRWANIA : 2 GODZINY DYDAKTYCZNE

ADRESACI SZKOLENIA : NAUCZYCIELE JĘZYKA POLSKIEGO, HISTORII ORAZ INNYCH PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH W SZKOŁACH TECHNICZNYCH I BRANŻOWYCH, KTÓRZY CHCĄ:

  • SKUTECZNIEJ ANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W NAUKĘ PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH
  • DOSTOSOWAĆ METODY NAUCZANIA DO SPECYFIKI UCZNIÓW SZKÓŁ TECHNICNYCH
  • WZBOGACIĆ SWÓJ WARSZTAT PRACY O NOWOCZESNE I KREATYWNE TECHNIKI DYDAKTYCZNE
  • POMÓC UCZNIOM DOSTRZEC PRAKTYCZNE KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ROZWIJANIA KOMPETENCJI HUMANISTYCZNYCH W ŻYCIU CODZIENNYM I ZAWODOWYM

OSOBY PROWADZĄCE: Katarzyna Janiczek – doradca metodyczny z historii,

Katarzyna Ćwiąkała – doradca metodyczny z obszaru kształcenia zawodowego 

Prelegentka: Aleksandra Giza

CENA : Bezpłatnie

 TEMATYKA:

1.Rozpoznanie barier w nauczaniu przedmiotów humanistycznych.
Analiza trudności i blokad uczniów szkół technicznych w nauce języka polskiego, historii i innych nauk humanistycznych.
2.Indywidualizacja podejścia dydaktycznego.
Identyfikacja naturalnych predyspozycji uczniów w kontekście profilu klasy oraz dostosowanie metod i technik nauczania do ich potrzeb i możliwości.
3.Kreatywne podejście do pracy z lekturą.
Wykorzystanie nowoczesnych metod, takich jak drama, debaty, przekład intersemiotyczny czy tworzenie plakatów, w celu zwiększenia zaangażowania uczniów w pracę z tekstami literackimi.
4.Motywowanie uczniów do nauki przedmiotów humanistycznych.
Przełamywanie podejścia „uczymy się tylko dla matury” poprzez pokazanie długoterminowych korzyści płynących z rozwijania językowej elastyczności, umiejętności komunikacyjnych i erudycji.
5.Wykorzystanie uzdolnień kierunkowych uczniów na lekcjach historii.
Interdyscyplinarne i projektowe metody nauczania historii uczniów o zainteresowaniach
matematycznych i technicznych/zawodowych.
6.Ewaluacja przez zaangażowanie
Ocena postępów uczniów za pomocą projektów wymagających ich aktywnego udziału i kreatywności.

 







    Zapisy na szkolenie: Nauczanie interdyscyplinarne – jak łączyć wiedzę humanistyczną z praktycznymi umiejętnościami zawodowymi. – 13.03.2025 r.



    Więcej

    Czas

    13 marzec 2025 17:00 - 18:30(GMT-11:00)

    Comments are closed.