Szczegółowy zakres zadań nauczyciela-doradcy metodycznego:
I. Wspomaganie nauczycieli oraz rad pedagogicznych w:
-
Rozwijaniu umiejętności metodycznych;
-
Planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego,
z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów; -
Opracowywaniu, doborze i adaptacji programów nauczania;
-
Podejmowaniu działań innowacyjnych.
II. Realizowanie zadań przez:
-
Prowadzenie zajęć edukacyjnych, zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych;
-
Organizowanie innych form doskonalenia wspomagających pracę dydaktyczno-wychowawczą nauczycieli;
-
Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli szkół
i placówek, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń; -
Prowadzenie innych form doskonalenia np.: seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów
i szkoleń; -
Udzielanie konsultacji;
-
Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
III. Wydawanie opinii na temat pracy ocenianego nauczyciela na wniosek dyrektora lub nauczyciela.
IV. Udział w pracach zespołów rozpatrujących odwołania nauczycieli od oceny pracy i wniosków dyrektorów przedszkoli/szkół/placówek/zespołów o ponowne ustalenie oceny pracy.
V. Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli kontraktowych odbywających staż na stopień nauczyciela mianowanego i nauczycieli mianowanych odbywających staż na stopień nauczyciela dyplomowanego.
VI. Udział w naradach organizowanych przez dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli, w której nauczyciel – doradca metodyczny jest zatrudniony.
VII. Dokumentowanie realizacji zadań w formie określonej przez dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli.