Z ogromną dumą i radością informujemy, że dwie doradczynie
metodyczne, Pani Jolanta Sulma – metodyk z fizyki oraz Pani Monika Satoła –
metodyk z biologii, pracujące w naszym Powiatowym Centrum Edukacji,
zostały uhonorowane zaszczytnymi dyplomami z podziękowaniami od władz
Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu
Jagiellońskiego wręczonymi podczas rozpoczęcia nowego roku
akademickiego. Obie panie znalazły się w elitarnym gronie siedmiorga
nauczycieli, którzy zostali docenieni za swój nieoceniony wkład w
popularyzację nauki w szkołach oraz owocną współpracę z Wydziałem FAIS UJ.
To wyjątkowe wyróżnienie nie tylko podkreśla zaangażowanie naszych
doradczyń w rozwój edukacji, ale również ich niestrudzoną pracę na rzecz
popularyzacji nauki wśród młodych pokoleń. W ich działaniach widać pasję,
którą dzielą się z uczniami, a także nieustanne dążenie do innowacyjności, co
w pełni odzwierciedla wartości, jakie promuje uczelnia.
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ jest to wiodąca w
Polsce jednostka naukowa zajmująca się badaniami podstawowymi i
stosowanymi w dziedzinie fizyki, astronomii oraz informatyki. Naukowcy
Wydziału prowadzą badania na światowym poziomie, dotyczące m.in. struktury
materii, zjawisk astrofizycznych, czy też rozwoju nowych technologii
informatycznych. Współpraca z nauczycielami szkół podstawowych i
ponadpodstawowych jest jednym z priorytetów Wydziału, który poprzez
różnorodne inicjatywy wspiera rozwój edukacji naukowej w regionie.
Całość uroczystości została uświetniona wykładem prof. dr hab. Piotra
Cyganika, pt. "Udane badanie motyla za pomocą młotka, czyli jak wykorzystać
związki jonów w badaniu nanostruktur organicznych". Profesor Cyganik w
fascynujący sposób przybliżył słuchaczom skomplikowane zagadnienia
związane z nanotechnologią, wprowadzając jednocześnie w świat
nowatorskich badań prowadzonych na styku chemii, fizyki i biologii.
Rozpoczęcie nowego roku akademickiego stało się nie tylko okazją do
świętowania sukcesów wyróżnionych nauczycieli i nauczycielek, ale także
podkreśla znaczenie współpracy między uczelnią, ośrodkami metodycznymi
dla nauczycieli, a szkołami. Dzięki takiej współpracy możemy kształtować
przyszłe pokolenie wybitnych naukowców i innowatorów.