bip logo facebook logo

Tematy Rad Pedagogicznych

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI WSZYSTKICH TYPÓW PLACÓWEK OŚWIATOWYCH 

  1. Organizacja pracy placówki oświatowej.
  • Prawo w placówce.
    • Zmiany w ustawie Karty Nauczyciela w zakresie oceny pracy nauczyciela
      i awansu zawodowego.
    • Nowy statut szkoły zgodny z wymogami ustawy Prawo Oświatowe.
    • Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkola/szkoły.
    • Ewaluacja wewnętrzna w świetle nowych wymagań państwa wobec przedszkola/szkoły.
    • Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami Prawa Oświatowego.
    • Dokumentacja przedszkola/szkoły oraz dokumentowanie pracy nauczyciela w świetle zmian wynikających z reformy edukacji.
    • Odpowiedzialność prawna nauczycieli.
    • Tworzenie wizerunku szkoły i placówki oświatowej.
    • Pomysły na ciekawe eventy angażujące społeczność szkoły.
  • Podnoszenie jakości pracy placówki.
    • Efektywne spotkania rad pedagogicznych oraz zespołów nauczycielskich.
    • Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych.
  • Bezpieczeństwo w placówce, organizacja wycieczek.
    • Podstawy pierwszej pomocy dla nauczycieli.
  1. Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela.
  • Awans zawodowy nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.
  • Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
  • Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
  • Asertywny nauczyciel.
  • Autoprezentacja nauczyciela – jak dobrze być postrzeganym i dobrze postrzegać?
  • Kreatywny nauczyciel.
  • Komunikacja interpersonalna w szkole.
  • Nauczyciel jako przywódca.
  • Usprawnienie pracy nauczyciela.
  • Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne.
  • Wypalenie zawodowe nauczycieli według modelu Ballinta.
  • Sztuka prezentacji. Podstawy emisji głosu.
  • Podstawy akustyki i skuteczne nagłośnienie.
  • Wizerunek nauczyciela jako czynnik motywujący dla ucznia.
  1. Rozwój doradztwa zawodowego.
  • Orientacja zawodowa i doradztwo zawodowe w szkole.
  • Poradnictwo zawodowe na godzinach wychowawczych.
  1. Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK).
  • Bezpieczeństwo w Internecie.
  • Wykorzystanie tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym.
  • Prezi – mapa myśli jako prezentacja.
  • Tworzenie ćwiczeń interaktywnych w oparciu o platformy online.
  • Jak wykorzystać tablicę interaktywną w szkole.
  • Tworzenie prezentacji PREZI, wykorzystanie multimediów w szkole.
  • Metoda WebQuest na lekcji.

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI

  1. Realizowanie podstawy programowej w praktyce.
  • Narzędzia pracy nauczyciela przedszkolnego.
    • Zabawy wyciszające dla przedszkolaków.
    • Czytanie i opowiadanie jako skuteczne narzędzie nauczania języka angielskiego.
    • English is easy! Propozycje zabaw językowych dla najmłodszych.
  • Rozwój społeczny i emocjonalny.
    • Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
    • Wychowanie do wartości – wartość niepodległości.
    • Alternatywne metody edukacyjne wspierające rozwój emocjonalny uczniów. Trening kontroli złości.
    • Mutyzm wybiórczy .
    • Sposoby na dziecięce konflikty – jak reagować, gdy pojawia się konflikt?
  • Wspomaganie rozwoju mowy.
    • Daję słowo – zabawy słowami dla przedszkolaków.
    • Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
  • Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie postawy twórczej.
    • Zabawy i ćwiczenia rozwijające zmysły.
    • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci.
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej.
    • Aktywny przedszkolak – psychomotoryczne gry i zabawy wspierające rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wzmacniające poczucie własnej wartości.
    • Współpraca w grupie – zabawy z chustą Klanza.
  1. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
  • Dziecko nadpobudliwe – diagnoza i postępowanie.
  • Uczniowie z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Dziecko nieśmiałe, zahamowanie lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej.
  1. Współpraca z rodzicami w przedszkolu.
  • Rodzic w przedszkolu – trudna sprawa.
  • Współpraca z rodzicami elementem pozytywnego klimatu szkoły.
  • Jak budować więzi z rodzicami?

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ

  1. Narzędzia i sposoby pracy nauczyciela.
  • Kompetencje kluczowe (diagnoza wstępna, diagnoza rozszerzona, ewaluacja).
  • Planowanie pracy w oparciu o nową podstawę programową.
  • Jak motywować uczniów do nauki?
  • Wprowadzenie do neurodydaktyki.
  • Mniejszy stres i lepsza pamięć – szkolenie warsztatowe z technik pamięciowych połączone z ćwiczeniami szybkiego czytania i profilaktyką zapobiegania stresu.
  • Ocenianie kształtujące.
  • Mnemotechniki i techniki pamięci w pracy z uczniami.
  • Ocenianie z którym zawsze jest kłopot czyli ocenianie zachowania uczniów.
  • Pisz poprawnie. Ortografia i gramatyka w szkole podstawowej.
  1. Myślenie i działania twórcze.
  • Trening twórczego myślenia dla nauczycieli.
  • Kreatywność indywidualna i zespołowa.
  • Kreatywne rozwiązywanie problemów.
  1. Praca z zespołem klasowym.
  • Nastolatki w szkole podstawowej – jak z nimi pracować?
  • Jak uczyć uczniów uczenia się na różnych przedmiotach?
  • Elementy mediacji w pracy z rodzicami i uczniami.
  • Co czują i myślą inni? Jak uczyć dzieci rozumienia społecznego?
  • Wychowanie do odpowiedzialności – jak rozwiązywać trudne sytuacje wychowawcze?
  • Zgrana klasa – jak budować relacje między uczniami?
  • Rodzic w szkole – trudna sprawa.
  • Jak rozpoznać, że uczeń sięga po alkohol, narkotyki?
  1. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
  • Praca z rodziną dysfunkcyjną.
  • Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole – procedury postępowania
    z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
  • Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania – sposoby wspierania.
  • Dysleksja rozwojowa – diagnoza, wsparcie, pomoc.
  • Dyskalkulia – przyczyny, rozpoznawanie, pomoc.
  • Uczeń nieśmiały, zahamowany – podstawy pracy wychowawczej i
  • Uczeń zdolny w szkole – diagnoza i wsparcie.
  1. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Organizacja pracy kształtująca rozwój ucznia niepełnosprawnego.
  • Konstruowanie programów i indywidualnych lekcji dla ucznia
    z upośledzeniem.
  • Metody pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.