OFERTA SKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
Organizacja pracy placówki oświatowej.
Prawo w placówce.
Zmiany w ustawie karta nauczyciela w zakresie oceny pracy nauczyciela i awansu zawodowego.
Nowy statut szkoły zgodny z wymogami ustawy Prawo Oświatowe.
Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkola, szkoły.
Ewaluacja wewnętrzna w świetle nowych wymagań państwa wobec przedszkola, szkoły.
Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami Prawa Oświatowego.
Dokumentacja przedszkola, szkoły oraz dokumentowanie pracy nauczyciela w świetle zmian wynikających z reformy edukacji.
Metody i narzędzia kreowania wizerunku szkoły i placówki.
Podnoszenie jakości pracy placówki.
Efektywne spotkania rad pedagogicznych oraz zespołów nauczycielskich.
Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych.
Bezpieczeństwo w placówce, organizacja wycieczek.
Podstawy pierwszej pomocy przedmedycznej dla nauczycieli.
Odpowiedzialność prawna nauczycieli.
Odpowiedzialność prawna ucznia i rodzica.
Bezpieczeństwo w szkole i jego uwarunkowania.
Rozpoznawanie zagrożenia i postępowania w przypadku zaistniałej sytuacji kryzysowej.
Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela.
Asertywny nauczyciel.
Autoprezentacja nauczyciela. Jak dobrze być postrzeganym i dobrze postrzegać?
Kreatywny nauczyciel.
Komunikacja interpersonalna w szkole.
Nauczyciel jako przywódca.
Usprawnienie pracy nauczyciela.
Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne.
Wypalenie zawodowe nauczycieli.
Sztuka prezentacji. Podstawy emisji głosu.
Wizerunek nauczyciela jako czynnik motywujący dla ucznia.
Rozwój doradztwa zawodowego.
Orientacja zawodowa i doradztwo zawodowe w szkole.
Poradnictwo zawodowe na godzinach wychowawczych.
Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego. Rozwijanie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Wykorzystanie tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym.
Prezi – mapa myśli jako prezentacja.
Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych w oparciu o platformy online (na tablicę, tablet, laptop).
Metoda projektowa WebQuest na lekcji. Aktywizacja uczniów za pomocą nowoczesnych technologii.
Do czego zgodnie z prawem wykorzystywać bezpłatne zasoby internetu w edukacji?
Tworzenie ankiet, quizów przy pomocy Platformy Kahoot.
Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne.
Jak zacząć programować w Schratchu?
Wykorzystanie platformy e-learningowej Moodle w dydaktyce przedmiotowej.
Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w pracy nauczyciela.
SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI
Realizowanie i wdrażanie podstawy programowej w praktyce.
Narzędzia pracy nauczyciela przedszkolnego z językiem angielskim.
Czytanie i opowiadanie jako skuteczne narzędzie nauczania języka angielskiego.
English is easy! Propozycje zabaw językowych dla najmłodszych.
Rozwój społeczny i emocjonalny.
Alternatywne metody edukacyjne wspierające rozwój emocjonalny dzieci. Trening kontroli złości.
Sposoby na dziecięce konflikty. Jak reagować, gdy pojawia się konflikt?
Zabawy wyciszające dla przedszkolaków.
Plan daltoński. Metoda edukacyjna dla przedszkolaków.
Wspomaganie rozwoju mowy.
Daję słowo. Zabawy słowami dla przedszkolaków.
Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie postawy twórczej.
Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Zabawy i ćwiczenia.
Aktywny przedszkolak. Psychomotoryczne gry i zabawy wspierające rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wzmacniające poczucie własnej wartości.
Współpraca w grupie. Zabawy animacyjne z chustą Klanza.
Rytmika w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ruch, muzyka, taniec na lekcjach muzyki.
Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi?
Uczniowie z zespołem Aspergera.
Oblicza depresji dziecięcej i młodzieżowej. Zaburzenia odżywiania, zachowania agresywne. Przyczyny, diagnoza, procedury postępowania.
Dzieci ze spektrum mutyzmu wybiórczego.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Jak pracować ze skrajnymi i trudnymi emocjami u dzieci?
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Rozpoznanie i sposoby pracy z uczniem wykazującym symptomy ADHD.
Współpraca z rodzicami.
Trudny i roszczeniowy rodzic w przedszkolu, szkole.
Współpraca z rodzicami. Jak ukierunkować wspólną aktywność na rozwój dziecka, klasy i szkoły?
SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ
Narzędzia i sposoby pracy nauczyciela.
Adaptacja programu nauczania w edukacji wczesnoszkolnej.
Planowanie pracy w oparciu o nową podstawę programową.
Praktyczne wskazówki na lekcje wychowawcze.
Motywowanie uczniów do nauki. Jak pracować z uczniem z osłabioną motywacją?
Wprowadzenie do neurodydaktyki. Rola mózgu w uczeniu się.
Kompetentny nauczyciel. Kompetentny uczeń.
Indywidualizacja w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
Inteligencja emocjonalna i jej rola w pracy nauczyciela.
Mniejszy stres i lepsza pamięć. Szkolenie warsztatowe z technik pamięciowych połączone z ćwiczeniami szybkiego czytania i profilaktyką zapobiegania stresu.
Ocenianie kształtujące.
Mnemotechniki i techniki pamięci w pracy z uczniami.
Ocenianie z którym zawsze jest kłopot czyli ocenianie zachowania uczniów.
Pisz poprawnie. Ortografia i gramatyka w szkole podstawowej.
Jak unikać błędów w ocenianiu i wspomagać proces uczenia się uczniów.
Myślenie i działania twórcze. Rozwijanie kreatywności.
Jak rozwijać i wspierać potencjał ucznia w szkole.
Trening twórczego myślenia dla nauczycieli.
Kreatywność indywidualna i zespołowa.
Kreatywne rozwiązywanie problemów.
Profilaktyka uzależnień w szkołach.
Zapobieganie uzależnieniom i zachowaniom ryzykownym wśród uczniów.
System reagowania na przemoc w szkole.
Internet – dobro czy zło dla uczniów?
Psychospołeczny aspekt uzależnień.
Wczesne rozpoznawanie i interwencja wobec osób eksperymentujących i uzależnionych od środków psychoaktywnych
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
11. Wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów jako cel pracy wychowawczej nauczycieli.
Dyscyplinowanie zespołów klasowych i respektowanie norm społecznych.
Wychowawcza funkcja szkoły.
Rola szkoły w kształtowaniu postaw obywatelskich.
Jak planować i realizować szkolne programy aby wychowywać uczniów?
Wychowanie bez porażek. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?
Budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka.
Zgrana klasa. Jak budować relacje między uczniami?
Przyczyny kryzysu wartości u współczesnej młodzieży.
Wychowanie do odpowiedzialności. Jak rozwiązywać trudne sytuacje wychowawcze?
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
Praca z rodziną dysfunkcyjną.
Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole. Procedury postępowania z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Sposoby wspierania.