SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI WSZYSTKICH TYPÓW PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
- Organizacja pracy placówki oświatowej.
- Prawo w placówce.
- Zmiany w ustawie Karty Nauczyciela w zakresie oceny pracy nauczyciela
i awansu zawodowego.
- Nowy statut szkoły zgodny z wymogami ustawy Prawo Oświatowe.
- Zadania i obowiązki nauczyciela w świetle wymagań państwa wobec przedszkola/szkoły.
- Ewaluacja wewnętrzna w świetle nowych wymagań państwa wobec przedszkola/szkoły.
- Formułowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z wymogami Prawa Oświatowego.
- Dokumentacja przedszkola/szkoły oraz dokumentowanie pracy nauczyciela w świetle zmian wynikających z reformy edukacji.
- Odpowiedzialność prawna nauczycieli.
- Tworzenie wizerunku szkoły i placówki oświatowej.
- Pomysły na ciekawe eventy angażujące społeczność szkoły.
- Podnoszenie jakości pracy placówki.
- Efektywne spotkania rad pedagogicznych oraz zespołów nauczycielskich.
- Projektowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych.
- Bezpieczeństwo w placówce, organizacja wycieczek.
- Podstawy pierwszej pomocy dla nauczycieli.
- Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela.
- Awans zawodowy nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.
- Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
- Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
- Asertywny nauczyciel.
- Autoprezentacja nauczyciela – jak dobrze być postrzeganym i dobrze postrzegać?
- Kreatywny nauczyciel.
- Komunikacja interpersonalna w szkole.
- Nauczyciel jako przywódca.
- Usprawnienie pracy nauczyciela.
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne.
- Wypalenie zawodowe nauczycieli według modelu Ballinta.
- Sztuka prezentacji. Podstawy emisji głosu.
- Podstawy akustyki i skuteczne nagłośnienie.
- Wizerunek nauczyciela jako czynnik motywujący dla ucznia.
- Rozwój doradztwa zawodowego.
- Orientacja zawodowa i doradztwo zawodowe w szkole.
- Poradnictwo zawodowe na godzinach wychowawczych.
- Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK).
- Bezpieczeństwo w Internecie.
- Wykorzystanie tablic interaktywnych w procesie dydaktycznym.
- Prezi – mapa myśli jako prezentacja.
- Tworzenie ćwiczeń interaktywnych w oparciu o platformy online.
- Jak wykorzystać tablicę interaktywną w szkole.
- Tworzenie prezentacji PREZI, wykorzystanie multimediów w szkole.
- Metoda WebQuest na lekcji.
SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI
- Realizowanie podstawy programowej w praktyce.
- Narzędzia pracy nauczyciela przedszkolnego.
- Zabawy wyciszające dla przedszkolaków.
- Czytanie i opowiadanie jako skuteczne narzędzie nauczania języka angielskiego.
- English is easy! Propozycje zabaw językowych dla najmłodszych.
- Rozwój społeczny i emocjonalny.
- Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
- Wychowanie do wartości – wartość niepodległości.
- Alternatywne metody edukacyjne wspierające rozwój emocjonalny uczniów. Trening kontroli złości.
- Mutyzm wybiórczy .
- Sposoby na dziecięce konflikty – jak reagować, gdy pojawia się konflikt?
- Wspomaganie rozwoju mowy.
- Daję słowo – zabawy słowami dla przedszkolaków.
- Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie postawy twórczej.
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające zmysły.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej.
- Aktywny przedszkolak – psychomotoryczne gry i zabawy wspierające rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wzmacniające poczucie własnej wartości.
- Współpraca w grupie – zabawy z chustą Klanza.
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
- Dziecko nadpobudliwe – diagnoza i postępowanie.
- Uczniowie z autyzmem i zespołem Aspergera
- Dziecko nieśmiałe, zahamowanie lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej.
- Współpraca z rodzicami w przedszkolu.
- Rodzic w przedszkolu – trudna sprawa.
- Współpraca z rodzicami elementem pozytywnego klimatu szkoły.
- Jak budować więzi z rodzicami?
SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ
- Narzędzia i sposoby pracy nauczyciela.
- Kompetencje kluczowe (diagnoza wstępna, diagnoza rozszerzona, ewaluacja).
- Planowanie pracy w oparciu o nową podstawę programową.
- Jak motywować uczniów do nauki?
- Wprowadzenie do neurodydaktyki.
- Mniejszy stres i lepsza pamięć – szkolenie warsztatowe z technik pamięciowych połączone z ćwiczeniami szybkiego czytania i profilaktyką zapobiegania stresu.
- Ocenianie kształtujące.
- Mnemotechniki i techniki pamięci w pracy z uczniami.
- Ocenianie z którym zawsze jest kłopot czyli ocenianie zachowania uczniów.
- Pisz poprawnie. Ortografia i gramatyka w szkole podstawowej.
- Myślenie i działania twórcze.
- Trening twórczego myślenia dla nauczycieli.
- Kreatywność indywidualna i zespołowa.
- Kreatywne rozwiązywanie problemów.
- Praca z zespołem klasowym.
- Nastolatki w szkole podstawowej – jak z nimi pracować?
- Jak uczyć uczniów uczenia się na różnych przedmiotach?
- Elementy mediacji w pracy z rodzicami i uczniami.
- Co czują i myślą inni? Jak uczyć dzieci rozumienia społecznego?
- Wychowanie do odpowiedzialności – jak rozwiązywać trudne sytuacje wychowawcze?
- Zgrana klasa – jak budować relacje między uczniami?
- Rodzic w szkole – trudna sprawa.
- Jak rozpoznać, że uczeń sięga po alkohol, narkotyki?
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
- Praca z rodziną dysfunkcyjną.
- Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole – procedury postępowania
z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
- Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania – sposoby wspierania.
- Dysleksja rozwojowa – diagnoza, wsparcie, pomoc.
- Dyskalkulia – przyczyny, rozpoznawanie, pomoc.
- Uczeń nieśmiały, zahamowany – podstawy pracy wychowawczej i
- Uczeń zdolny w szkole – diagnoza i wsparcie.
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
- Organizacja pracy kształtująca rozwój ucznia niepełnosprawnego.
- Konstruowanie programów i indywidualnych lekcji dla ucznia
z upośledzeniem.
- Metody pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.